Mark van den Heuvel
Hugo de Grootstraat 5
3581 XR Utrecht
06-5396 2254
mail@remarkableresearch.nl
www.remarkableresearch.nl
Remarkable Research onderzoekt en adviseert op het terrein van sport en leisure, in opdracht van overheden, maatschappelijke organisaties en bedrijven. Het bureau focust zowel op fysiek-ruimtelijke als sociaal-organisatorische vraagstukken en de verbindingen hiertussen.
Sport en leisure zijn uitgegroeid tot belangrijke sectoren in economisch, sociaal en ruimtelijk opzicht. Zij worden niet meer alleen gezien als intrinsiek plezierige bezigheden maar ook als instrumenten om beleidsdoelen te realiseren of een bepaalde ontwikkeling in gang te zetten. Sport en andere vormen van vrijetijd worden ingezet in stedelijke vraagstukken (stedelijke vernieuwing, ruimtelijke ontwikkeling), gezondheidsvraagstukken (overgewicht) en economische vraagstukken (werkgelegenheid, city marketing). Deze ontwikkeling vraagt om nieuwe vormen van sociaal en ruimtelijk beleid, nieuwe samenwerkingsvormen, nieuwe concepten, nieuwe strategieën en om kennis, deskundigheid en visie.
Remarkable Research ondersteunt diverse partijen hierbij via:
• Ontwikkelen en toetsen van visies, concepten, programma’s, strategie en beleid.
• Onderzoek en advies. Monitoring en project- of programmaevaluaties, toekomstverkenningen, haalbaarheidsstudies, inventarisaties.
• Procesmanagement: partijen bij elkaar brengen, organiseren samenwerkingsverbanden, voorzitten bijeenkomsten, procesbegeleiding bij onderzoekstrajecten.
• Onderwijsontwikkeling, gastdocentschappen, presentaties
Mark van den Heuvel
Remarkable Research is in 2008 opgericht door Mark van den Heuvel. Daarvoor werkte hij, vanaf de oprichting in 2002, bij het Mulier Instituut en bij het departement Vrijetijdwetenschappen van de Universiteit Tilburg. Mark is gepromoveerd sociaal wetenschapper en bundelt in Remarkable Research jarenlange ervaring als onderzoeker, adviseur en docent op het terrein van sport, leisure en beleidsontwikkeling. Hij heeft gewerkt voor een veelheid aan opdrachtgevers (ministeries, gemeenten, provincies, sportorganisaties, universiteiten en hogescholen). Zijn stijl kenmerkt zich door een gestructureerde aanpak, het plaatsen van een vraagstuk in een breed perspectief en een helder en goed onderbouwd product.
Terug naar het overzicht