Skip Navigation LinksHome-Nieuws-Nieuwsberichten-Nieuwsbericht

Met samenbrengen activiteiten speelt Techonomy in op marktrevolutie

door: Leo Aquina | 20 januari 2022

Digitaal adviesbureau Techonomy heeft besloten alle activiteiten op het gebied van sportmarketing onder te brengen onder de naam Techonomy Sports. De voormalige dochterondernemingen Create5 en SportsCloud worden onder dezelfde naam geïntegreerd. Marketing director Tom van den Boom noemt het in een persbericht ‘een antwoord op de marktrevolutie die zich momenteel afspeelt'. Techonomy Sports biedt diensten op het gebied van video- en contentproductie, esports/gaming en (digitale) sportmarketing. 

Techonomy is niet alleen werkzaam in de sportsector. Tom van den Boom: “We zijn een full-service marketingbureau dat de creatieve en technische kanten van de marketingketen combineert en we werken sectorbreed, in retail, ecommerce, gaming, maar ook business-to-business in het maatschappelijk domein. Het aandeel sport is zo’n 60 procent op het totaal van onze activiteiten.”

"We willen met Techonomy Sports de technische kant van de datasystemen integreren met de creatieve kant"

De sportmarketingtak van Techonomy was voorheen ondergebracht bij SportsCloud. “Dat was in samenwerking met Triple Double en Arko Sports Media,” zegt Van den Boom. Triple Double werd afgelopen jaar volledig werd overgenomen door Golazo Nederland. “Door een verandering in de aandeelhoudersstructuur werd het mogelijk het aandeel SportsCloud terug te nemen”, legt Van den Boom uit. “Dat hebben we in goede samenspraak met alle andere partijen gedaan. Create5 was een losse bv, die zich bezighield met content, video-animatie en livestream en die hebben we toen ook samengebracht onder de vlag Techonomy Sports om een totaalpakket aan te kunnen bieden.”

Integratie technische en creatieve kant
Techonomy-1Klanten van voorheen SportsCloud en nu Techonomy Sports zijn onder meer voetbalclub PSV, wieler/schaatsploeg Jumbo-Visma en maatschappelijke sportinstelling Team Sportservice. Van den Boom: “We helpen die klanten bijvoorbeeld door in kaart te brengen wie de fans en sporters zijn en met systemen om de fanbase op te slaan, zodat we daar weer marketingbeleid op kunnen voeren. Maar we helpen ze ook met creatieve campagnes via digitale kanalen. We willen met Techonomy Sports de technische kant van de datasystemen integreren met de creatieve kant.”

Onder de nieuwe naam lanceert Techonomy Sports ook een nieuw opleidingsplatform. Van den Boom: “We hebben de afgelopen jaren veel verschillende opleidingen verzorgd op het gebied van sportmarketing, waarbij we ook samenwerken met Nijenrode Business University. We willen de kennis die wij als bureau bezitten delen met de markt. Tot nu toe hebben we dat elke keer los gedaan, maar dat willen we komen jaar als digitaal platform aanbieden onder de noemer Techonomy Education.”

Techonomy Sports heeft daarnaast ook nieuwe internationale ambities. “We werken momenteel naast Nederland al in België voor onder meer Club Brugge en Eleven Sports, het Ziggo Sport van België. Met Techonomy Sports willen we de klantportfolio uitbreiden in België, maar ook in andere Europese landen en Australië, waar we een nauwe samenwerking hebben met Hans Westerbeek van de Victoria University in Melbourne.”

"Door corona zijn bedrijven nog veel meer dan voorheen genoodzaakt digitaal te investeren"

Marktrevolutie 
Wat is de marktrevolutie waaraan Van den Boom in het persbericht refereert? “(Digitale) marketing is steeds meer een ketenvak geworden. Het bestaat uit veel verschillende onderdelen die allemaal nodig zijn om je fans beter te bedienen of je sportaanbod beter te positioneren. Die marktrevolutie zie je in de sport maar ook buiten de sport. Door corona zijn bedrijven nog veel meer dan voorheen genoodzaakt digitaal te investeren. Welke doelgroepen willen ze bereiken en welke technologie hebben ze daarbij nodig, via welke (digitale) kanalen kunnen ze dat het beste doen? In het begin van corona zag je dat partijen nog een beetje de kat uit de boom keken, maar daarna zijn ze gaan investeren en die trend is steeds sneller gaan lopen.”

Voor meer informatie: www.techonomy.nl

« terug

Reacties: 0

Reactie toevoegen

Naam*
E-mailadres*
Reactie*
Stuur mij een e-mail als er een nieuwe reactie wordt geplaatst