Skip Navigation LinksHome-Nieuws-Nieuwsberichten-Nieuwsbericht

Studenten starten dankzij Triple Double eigen sportmarketingbureau

door: Frank Molema | 12 maart 2020

Werken voor mooie klanten. Leren van ervaren sportmarketeers. Leuke campagnes bedenken. En een waardevol netwerk opbouwen. Het klinkt als een droom voor elke student met een voorliefde voor sportmarketing. Voor studenten van de Fontys opleidingen SPECO Sportmarketing en SPECO Sportcommunicatie gaat die droom in vervulling. 

De Fontys opleidingen SPECO Sportmarketing en SPECO Sportcommunicatie in Tilburg zijn samen met sportmarketingbureau Triple Double in Eindhoven een nieuw en uniek initiatief gestart: BURO SPECO. Ieder half jaar krijgt een groep van vier tot vijf ambitieuze studenten de kans hun opgedane theoretische kennis in de praktijk te brengen met hun eigen sportmarketingbureau. Het is de eerste keer dat een sportmarketingbureau wordt gerund door studenten. 

BuroSpeco-1Opdrachten voor klanten Triple Double
De eerste groep werkte de afgelopen maanden al aan opdrachten voor klanten van Triple Double. Voor het Jeugdfonds Sport Eindhoven zetten de SPECO-studenten een campagne op om geld binnen te halen. Ook probeerden zij voor het jeugdfonds de verbinding te leggen met lokale ondernemers. Voor het bedrijf De Hand van Maradona, specialist in originele gesigneerde sportmemorabilia, werd een social mediastrategie bedacht en werden templates ontwikkeld die daarbij ingezet kunnen worden. 

“We zijn een half jaar geleden aan de slag gegaan met BURO SPECO. Inmiddels hebben we een logo en merknaam en zijn we bezig met een eigen positionering”, zegt Eric Lankers namens Triple Double. Nu de studenten de eerste opdrachten hebben afgerond, acht zowel SPECO als Triple Double de tijd rijp om met BURO SPECO naar buiten te treden. Lankers: “We hebben nu echt iets dat we kunnen tonen.”

"Passie voor de sport is cruciaal als je wil meedoen met BURO SPECO"

Tijdens het nieuwe onderwijstraject worden de studenten bijgestaan door SPECO-docent Hugo Gruijters. Triple Double is verantwoordelijk voor de inhoud van de opdrachten. Daarnaast kunnen de studenten gebruikmaken van de faciliteiten van SX, het Eindhovense gebouw op Strijp-S waar Triple Double gevestigd is en waar sport, marketing en media bij elkaar komen. 

Committent en ambitie
Voor BURO SPECO zoeken SPECO en Triple Double talentvolle studenten met een ongebreidelde liefde voor marketing en sport. “We kijken naar committent en ambitie. Maar ook passie voor de sport is cruciaal als je wil meedoen met BURO SPECO. Studenten die het traject volgen, investeren echt in hun carrière”, zegt Lankers.

Namens SPECO legt docent Gruijters uit wat de meerwaarde is van het opdoen van praktijkervaring. “SPECO is een praktijkgerichte opleiding waarbij onze studenten de theorie direct toepassen in de praktijk. Dit maken we waar door elke periode te werken met opdrachtgevers uit de sportbusiness. Met BURO SPECO gaan we nog een stap verder en kunnen studenten echt het verschil maken.”

BuroSpeco-2Lankers benadrukt hoe belangrijk Triple Double het vindt dat nieuw talent wordt opgeleid. “We hebben een passie voor talentontwikkeling. Niet voor niks steken we daar met veel plezier veel tijd in. Het opleiden van talent op het gebied van sportmarketing is voor ons topprioriteit.”

Samenwerking met onderwijs
BURO SPECO is niet het eerste project waarbij Triple Double met het onderwijs samenwerkt. Het sportmarketingbureau geeft onder meer praktijkworkshops op het gebied van sportmarketing en sportmedia aan de Hogeschool Rotterdam. Ook houdt het jaarlijks een eendaagse competitie waarin hogescholen het tegen elkaar opnemen en de prijs ‘The best of Sportmarketing’ kunnen winnen. 

“Wij hopen dat BURO SPECO zich ontwikkelt van ‘talent’ tot absolute ‘top of the bill’ waarbij het bureau op handen wordt gedragen door haar klanten"

BURO SPECO valt voorlopig onder de vlag van Triple Double. Met de bedoeling dat het bureau op den duur uitgroeit tot een gevestigde naam in de sportwereld. Al beseft Lankers dat dat toekomstmuziek is. “We willen eerst ervoor zorgen dat de studenten zich in een veilige omgeving kunnen ontwikkelen en praktijkervaring opdoen. Dat is voor nu het belangrijkst.”
 
Daar sluit Gruijters zich bij aan, al kijkt hij ook al met een schuin oog naar de toekomst. “Wij hopen dat BURO SPECO zich ontwikkelt van ‘talent’ tot absolute ‘top of the bill’ waarbij het bureau op handen wordt gedragen door haar klanten en in de toekomst zelfs in de prijzen valt bij de uitreiking van de Sponsorringen.”  

Voor meer informatie: BURO SPECO boost sportmarketingtalent en/of stuur een mail naar jim@tripledouble.nl en/of hugo.gruijters@fontys.nl

BuroSpeco-3

« terug

Reacties: 0

Reactie toevoegen

Naam*
E-mailadres*
Reactie*
Stuur mij een e-mail als er een nieuwe reactie wordt geplaatst