Skip Navigation LinksHome-Achtergronden-Binding vergroten door sport

Binding vergroten door sport

  • Olympisch vuur wakkert verbinding aan | 23-01-2024

    door: Eva Gerritse

    Elke olympische sponsor zou met jaloezie moeten kijken naar het succes dat Heineken al die jaren met 'hun huis' heeft gehad. Hoezo staan niet alle TeamNL-sponsors ongeduldig te trappelen in de rij?

  • Minder beweegvrees, meer plezier | 26-09-2023

    door: Eva Gerritse

    Zo vanzelfsprekend als het voor mij is dat sport plezier oplevert, is dat lang niet voor iedereen. Laten onderzoekers sporthatende volwassenen nauw betrekken bij de plannen die er in beweegonderwijs worden gemaakt.

  • Oproep aan ouders in Nederland | 30-05-2023

    door: Eva Gerritse

    Ondanks dat onze tieners soms niet achter hun smartphone vandaan te krijgen zijn, hebben we als ouders direct invloed op het sportgedrag van onze kinderen en daarmee op een gezonde en succesvolle toekomst.

  • Heel Nederland verbinden met sport | 24-01-2023 door: Eva Gerritse

    De ambitie van NOC*NSF om in 2032 het sportiefste land ter wereld te zijn, zouden wij op de werkvloer een BHAG noemen: een Big Hairy Audacious Goal...
  • Verbonden door Oranje | 29-11-2022 door: Eva Gerritse

    De KNVB zal op zoek moeten naar iets dat ons zelfs dit WK met elkaar bindt. Een paar keer winnen, zal zeker helpen. Maar beter en passender is het dit toernooi misschien wel om ons te verbinden in het voelen van WK-schaamte.
  • Geen binding zonder maatschappelijke verantwoordelijkheid | 06-09-2022

    door: Eva Gerritse

    We zijn als samenleving veel kritischer geworden op de rol die organisaties spelen in de maatschappij. Het publiek verwacht ook van sponsors dat ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.

  • Hoe kan sponsoring voor merkbinding zorgen? | 12-07-2022

    door: Eva Gerritse

    Sponsors moeten in hun campagnes op een overtuigende, relevante en authentieke manier duidelijk maken dat ze dichtbij de sport en de fans staan.

  • Binding met fans verzilveren | 14-06-2022 door: Eva Gerritse

    Spotify heeft voor 280 miljoen euro de sponsorrechten van FC Barcelona gekocht. De deal ketste bijna af. Spotify was niet onder de indruk van de manier waarop de club zijn fans aan zich bindt.
  • Een leven lang verbonden met de vereniging | 17-05-2022

    door: Eva Gerritse

    Ik heb mijn zoon in de afgelopen anderhalf jaar bij drie verschillende sportverenigingen aangemeld, maar bij geen enkele vereniging heb ik het warme gevoel gekregen waar het bij binding allemaal om draait.