door: Eva Gerritse
Elke olympische sponsor zou met jaloezie moeten kijken naar het succes dat Heineken al die jaren met 'hun huis' heeft gehad. Hoezo staan niet alle TeamNL-sponsors ongeduldig te trappelen in de rij?
Zo vanzelfsprekend als het voor mij is dat sport plezier oplevert, is dat lang niet voor iedereen. Laten onderzoekers sporthatende volwassenen nauw betrekken bij de plannen die er in beweegonderwijs worden gemaakt.
Ondanks dat onze tieners soms niet achter hun smartphone vandaan te krijgen zijn, hebben we als ouders direct invloed op het sportgedrag van onze kinderen en daarmee op een gezonde en succesvolle toekomst.
We zijn als samenleving veel kritischer geworden op de rol die organisaties spelen in de maatschappij. Het publiek verwacht ook van sponsors dat ze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.
Sponsors moeten in hun campagnes op een overtuigende, relevante en authentieke manier duidelijk maken dat ze dichtbij de sport en de fans staan.
Ik heb mijn zoon in de afgelopen anderhalf jaar bij drie verschillende sportverenigingen aangemeld, maar bij geen enkele vereniging heb ik het warme gevoel gekregen waar het bij binding allemaal om draait.