Skip Navigation LinksHome-Achtergronden-Archief-Creatieve sportmarketing

Creatieve sportmarketing

  • Logische Ringen! | 07-12-2010 door: Guus Pennings
    Leg in sponsoring een link die de consument begrijpt of creëer - zonder het te forceren - een relevante fit. Dit maakt de sponsoring nog zuiverder met misschien ooit wel een SponsorRing als resultaat.
  • Nieuwe sporten, nieuwe kansen! | 09-11-2010

    door: Luuk CeulenIk vind dat bedrijven die zoeken naar exposuremogelijkheden creatiever kunnen zijn in de keuze voor een bepaalde sport. Sterker nog, ze moeten durven kiezen voor een nieuwe sport. Juist de associatie met trendsetters is interessant voor het bedrijfsleven. Maar het is ook financieel aantrekkelijk, een nieuwe sport vraagt geen tonnen voor een hoofdsponsorschap.

  • ‘Put your money where your mouse is’ | 19-10-2010

     

    door: Koen van HaastertVorige week las ik met veel genoegen het nieuws dat het kabinet Rutte serieus overweegt om de markt van online gokken vrij te geven. Wat mij betreft geweldig nieuws.

     

  • De fans als inspiratiebron | 28-09-2010 door: Cas Biesta
    Het credo binnen Triple Double is: ‘sponsor daar waar de passie zit!’ Oftewel hoe kunnen we de sportfan in zijn gepassioneerde sporthart raken middels creatieve sponsoractivaties? Immers, het zijn de sportfans die dikwijls bepalen of activaties succesvol zijn of niet.
  • Wereldse evenementen bouwen met smartbudget | 07-09-2010 door: Niels Cannegieter
    Dat de wereld om geld draait is al jaren duidelijk, maar rijst gelijk de vraag of met een kleiner en/of beperkt budget ook wereldwijde evenementen georganiseerd kunnen worden? Triple Double denkt van wel.
  • ‘Inspired by Iceland’ | 17-08-2010 door: Norberth Korsmit
    In de jaren negentig hadden de spelers van TOP Oss in Nederland de primeur door ieder doelpunt met klapperende ellebogen te vieren als verwijzing naar hun shirtsponsor ‘Chicken Tonight’. Daarna kwam de pijl en boog van Andy van der Meyde, de duimen van Mateja Kežman en nu zijn het de pistoolschoten van Luis Suárez. Maar de wijze waarop het IJslandse voetbalclubje Stjarnan F.C. haar doelpunten viert, spant de kroon.
  • Ook het MKB lift mee! | 13-07-2010 door: Guus Pennings
    Met een gezonde portie creativiteit kon élk bedrijf meeliften op het Oranjevirus dat de afgelopen weken om zich heen gegrepen heeft. Wat zijn we zoal tegengekomen?
  • De nieuwe dimensie aan voetbal | 29-06-2010 door: Ruud van der Knaap
    Triple Double is in Zuid-Afrika op onderzoek uitgegaan naar de ideeën en activeringen die FIFA World Cup sponsors rondom het mondiale voetbalcircus hebben ontwikkeld. Een aantal leuke voorbeelden op een rij.