Boek een inspirerende spreker of presentator!
BibBits bevestigen startnummers met magneten

door: Thomas van Zijl | 7 februari 2013

Wie tijdens een hardloop- of wielerwedstrijd een goede prestatie wil neerzetten, moet zich zo min mogelijk bezighouden met randzaken. Veiligheidsspelden om startnummers mee te bevestigen kunnen bijvoorbeeld afleiden of gaan irriteren. Om dat tegen te gaan, zijn er sinds kort BibBits: magneten die er op een innovatieve manier voor zorgen dat het startnummer goed op zijn plek blijft zitten.

BibBits worden op de markt gebracht door PROM’ES Event Supplies, een bedrijf dat al vijftien jaar producten levert aan grote binnen- en buitenlandse evenementen. “Eigenlijk zorgen we voor alles wat erbij komt kijken. Van het afzetlint tot de startnummers en de medailles na afloop”, zegt Mathijs Resoort. Tot zijn klanten behoren onder andere de Marathon van Rotterdam, Egmond-Pier-Egmond en de Zeven Heuvelenloop.

Daarnaast richt PROM’ES zich op wielerwedstrijden, deels in België. Dat er door een aantal deelnemers aan die wedstrijden gemopperd werd op de bevestigingsmethode van het startnummer is Resoort niet ontgaan. “Er komen gaten in de kleren en de speldjes kunnen gaan irriteren, dat zijn de voornaamste bezwaren. We zijn al een tijdje aan het nadenken over een oplossing en met deze magneten denken we er voor een groot deel te zijn.” 

Geen sporen van vernieling
De magneten die de basis vormen van de BibBits laten namelijk geen sporen van vernieling achter in de kleding en kunnen meerdere keren gebruikt worden. Resoort: “Het werken met magneten is in de hardloop- en wielersport niet helemaal nieuw, maar wij hebben de methode het afgelopen jaar verder ontwikkeld. Wat daarbij vooral belangrijk is, is dat de BibBits niet zwaar zijn en dus geen nadelige effecten hebben op de sportprestatie. Het weertype maakt ook niet. De magneten zijn zo sterk dat ze regen en wind doorstaan.” Wel zijn de BibBits duurder dan de traditionele veiligheidsspeldjes of tape. Ze kosten 9,95 euro. "Daar staat tegenover dat lopers en fietsers die ze de voorbije maanden al gebruikten enthousiast zijn en de magneten langer meegaan."

Eigen logo mogelijk
PROM’ES mikt met de BibBits op de individuele gebruiker, maar hoopt dat ook grote afnemers overtuigd raken van het nieuwe product. Bedrijven of evenementenorganisaties zouden er namelijk voor kunnen kiezen om de magneten te voorzien van hun eigen logo. “We kunnen er tegen een iets hogere prijs voor zorgen dat hun huisstijl terugkomt in de BibBits.” In zo’n geval kan het product uitgroeien tot meer dan een gebruiksmiddel om startnummers te bevestigen. Er zijn al wedstrijden geweest waar deelnemers in plaats van een medaille een setje magneten kregen. Resoort: “Uiteraard zien wij ze in de eerste plaats als een gebruiksvoorwerp, maar op dit moment is het natuurlijk ook nog een soort gadget.”

Resoort verwacht dat er nog enige tijd overheen gaat voordat de grote massa de BibBits omarmt, maar heeft er wel vertrouwen in dat de early adopters uiteindelijk navolging krijgen. “Op dit moment krijgen we zo’n tien bestellingen per week, hoofdzakelijk van individuele gebruikers. Voor een nieuw product is dat veelbelovend. Het past ook bij onze ambitie.” Precieze aantallen wil en kan Resoort daar niet aan vastkoppelen, maar de doelstellingen reiken tot over de landsgrenzen. “De BibBits zijn een oplossing voor een probleem dat buiten Nederland niet ineens ophoudt, dus het is logisch dat wij onze blik ook met dit product op het buitenland richten. Dat begint met onze overtuiging dat de BibBits van toegevoegde waarde zijn.”  

Voor meer informatie: www.bibbits.nl

Er zijn 0 reactie(s)

<< terug