Skip Navigation LinksHome-Nieuws-Nieuwsberichten-Nieuwsbericht

Rabobank officieel partner van de Nederlandse Volleybalbond

door: Thomas van Zijl | 29 maart 2018

De Nederlandse Volleybalbond Nevobo en Rabobank gaan de komende twee jaar intensief samenwerken. Bank en bond vonden elkaar via hun gezamenlijke verbondenheid aan TeamNL en halen de banden nu op verschillende terreinen verder aan. Belangrijke speerpunten zijn gezond eten en de grote evenementen die naar Nederland komen; het EK Beach deze zomer in Utrecht en het EK herenvolleybal volgend jaar. 

XL11-4-NevoboRabo_foto1_MichelEverart copyRabobank is nu al terug te vinden op het shirt van de mannenploeg. De bank is namelijk een van de bedrijfspartners van TeamNL, de krachtenbundeling van in totaal negenentwintig sportbonden. Wie goed kijkt ziet Rabobank ook klein terug in de outfit van de dames- en beachvolleyballers. “De link was er dus al”, zegt Michel Everaert, directeur Sport bij de Nevobo. Afgelopen zomer benaderde de Rabobank de bond voor een intensivering van de samenwerking. 

Een goede match
“Wij zijn altijd op zoek naar partners die goed bij ons passen. Met de Rabobank is de match wat mij betreft perfect. Eerlijk gezegd vind ik dat al een jaar of twintig. Het is mooi om te zien dat het er nu echt van komt.” Michel Everaert schetst dat de Nevobo en de Rabobank uitstekend op elkaar aansluiten. De bank sponsort nu met name het hockey, een sport die vooral populair is in het westen en Brabant. “Wij zijn groot in het oosten en het noorden. Daar zijn ongeveer evenveel volleybalverenigingen als Rabobanken. Volleybal is een sport van de dorpen. Dit is een ideale manier om ook daar dicht bij de klant te staan.” 

Nevobo heeft Rabobank daarnaast iets extra’s te bieden in de vorm van internationale evenementen die dit en volgend jaar op eigen bodem georganiseerd worden. Het EK beachvolleybal deze zomer is een goede gelegenheid om relaties mee te nemen, hetzelfde geldt voor het EK herenvolleybal dat Nederland volgend jaar mede organiseert. 

De Rabobank gaat met een speciale ‘clubtribuneactie’ ook lokale verenigingen belonen die zich inzetten voor het thema gezondheid en gezonde voeding

Gezondheid
Everaert: "Bedrijven willen iets kunnen doen met hun sponsorship. Activering wordt steeds belangrijker. Dit zijn de uitgelezen momenten om daar werk van te maken.” De Rabobank zal niet alleen gasten ontvangen, maar gaat met een speciale ‘clubtribuneactie’ ook lokale verenigingen belonen die zich inzetten voor het thema gezondheid en gezonde voeding.

XL11-4-NevoboRabobank_foto2Bovendien vinden de bank en de bond elkaar in hun streven om gezonder eten aan te bieden gedurende die evenementen. Rabobank wil meer werk maken van agri en food, een sector waarin de van oudsher boerenleenbank altijd al sterk aanwezig was. De Nevobo heeft in de persoon van oud-international Debby Stam ook iemand aan boord die goed, verantwoord en biologisch eten hoog in het vaandel heeft. 

Topsportmenu
Stam is diëtiste en stelt voor de Nevobo verschillende menu’s samen. In eerste instantie waren die met name bedoeld voor de topsporters, maar het werkterrein is inmiddels uitgebreid naar vrijwilligers van evenementen en speciale gasten van de bond. In samenwerking met de Rabobank wil de Nevobo nu ook fans een gezonde, biologische maaltijd aanbieden. 

Everaert: “Onze cateringpleinen gaan er anders en beter uitzien. Ja, natuurlijk is dat duurder, maar door dit partnership is het voor ons wel een haalbare kaart.” De directeur Sport van de bond realiseert zich dat hij bezoekers hun frietje niet kan ontzeggen, maar wil in ieder geval een alternatief kunnen bieden. “Tijdens het EK beach in Utrecht kunnen we wellicht zelfs met horeca-ondernemers in de stad om de tafel zitten om ervoor te zorgen dat ook zij iets gezonds op de kaart zetten.” 

”Verenigingen vormen het grootste sociale netwerk van ons land. Mensen leren er winnen en verliezen, ze ontdekken er hun talent en ze werken samen”

Breedtesport
Naast de activiteiten op het gebied van topsport en evenementen stelt Rabobank budget beschikbaar voor sportstimulering en breedtesport. De sponsorstrategie van de Rabobank richt zich nadrukkelijk op het verenigingsleven. Tom van Kuyk, sponsorstrateeg van de bank: ”Verenigingen vormen het grootste sociale netwerk van ons land. Mensen leren er winnen en verliezen, ze ontdekken er hun talent en ze werken samen.” Rabobank wil die verenigingen klaar maken voor de toekomst en ziet daarvoor in het partnership met de Nevobo extra kansen.

“Het is een heel pakket”, zegt Everaert. “We gaan geen nieuwe dingen doen, maar wat we doen wel uitbreiden. Hij denkt aan kennismakingslessen op scholen, volleybalpromotie en de cursussen om verenigingskader op te leiden. Doelstelling is om zoveel mogelijk volleyballiefhebbers op alle vlakken te laten profiteren van de samenwerking. 

Voor meer informatie: www.nevobo.nl

« terug

Reacties: 0

Reactie toevoegen

Naam*
E-mailadres*
Reactie*
Stuur mij een e-mail als er een nieuwe reactie wordt geplaatst