Skip Navigation LinksHome-Nieuws-Nieuwsberichten-Nieuwsbericht

“Veel sportbonden onderschatten op dit moment hun waarde"

door: Thomas van Zijl |  18 mei 2017 

Het beste van verschillende werelden onder een dak; dat wil het digitale sportmarketingbureau TDE uit Eindhoven bieden door nog intensiever te gaan samenwerken met onlinemarketingbureau Fingerspitz. Niet alleen de grote merken zijn welkom als klant. Door snelle ontwikkelingen op het gebied van technologie wordt het volgens TDE ook voor sportbonden steeds interessanter en betaalbaarder om zich online te profileren.  

XL17-TDE-JorikTilstra300TDE, dat nu een nauwe samenwerking aangaat met Fingerspitz, is zelf ook het resultaat van een samenwerking. Het bedrijf is een joint-venture van het Eindhovense Triple Double en digitaal bureau E-sites uit Breda. De founding partners leverden ieder zes werknemers die sinds de zomer van vorig jaar samen kantoor houden in Eindhoven.

Triple Double en E-sites waren bepaald geen onbekenden van elkaar voordat TDE het levenslicht zag. De bedrijven werkten al intensief samen en besloten de kennis formeel te bundelen en verder te ontwikkelen. 

Digitale campagnes
Senior digital sportmarkteer Jorik Tilstra van TDE merkt dat daar meerdere voordelen aan zitten. Vanuit Triple Double was er vooral ervaring met het opzetten van digitale campagnes voor grote merken met een focus op social media. E-sites is van oudsher gespecialiseerd in het bouwen van websites en platformen voor bijvoorbeeld sportbonden. “Door samen te werken kunnen wij een completer pakket aanbieden aan een grotere groep klanten.”     

“In alle webprojecten die we opleveren speelt de analyse van statistieken een belangrijke rol, om op basis hiervan voortdurend te optimaliseren"

Fingerspitz voegt een nieuw specialisme toe aan TDE, namelijk dat van zoekmachinemarketing, webanalyse en display advertising. Het is een bureau dat toegang biedt aan het grootste advertentienetwerk ter wereld, waar inkoop op onder meer alle sportgerelateerde websites ter wereld mogelijk wordt alsook pre-rolls: advertentievideo’s die getoond worden voordat filmpjes op platformen als YouTube gaan spelen. Tilstra is er zeker van dat het bureau direct meerwaarde kan hebben en dat klanten van TDE er van gaan profiteren. Tilstra: 

“In alle webprojecten die we opleveren speelt de analyse van statistieken een belangrijke rol, om op basis hiervan voortdurend te optimaliseren. Met de specialisten van Fingerspitz, die ook expert zijn in zoekmachineoptimalisatie, bieden we dit direct op het hoogste niveau aan. Niet voor niets staat Fingerspitz op nummer 1 in de Emerce 100.”    

XL17-TDE-2Diep in de sport
Er zijn meer bureaus die zich richten op de combinatie van online marketing en technologie, maar geen enkel zit volgens Tilstra zo diep in de sport en is zo compleet. Voor de klant is het met name belangrijk dat budget voor advertenties ook daadwerkelijk besteed wordt aan advertenties en niet opgaat aan tussenpartijen. Door met Fingerspitz in zee te gaan, kan het geautomatiseerd ingekocht worden en het traditionele mediabureau overgeslagen dat behoorlijk in de kosten scheelt. 

“Onze klanten, dat wil zeggen de grote merken maar in toenemende mate ook sportbonden, willen de juiste doelgroep bereiken met relevante informatie. Als dat goed gebeurt is reclame niet meer hinderlijk, maar juist praktische informatie.” 

“Het kan de moeite zijn om uit te lezen wie een hardloop-, voetbal- of fietsliefhebber is en dan een banner te plaatsen met een relevante en aantrekkelijke aanbieding"

Graantje meepikken
TDE werkte de afgelopen periode mee aan de ontwikkeling van meerdere platformen voor bonden en merken, zoals hardlopen.nl, beatcycling.club en fietssport.nl. Iemand die dergelijke sites regelmatig bezoekt is vermoedelijk geïnteresseerd in de sport. Voor een merk als Intersport is dat een interessant gegeven. Tilstra: “Het kan de moeite zijn om uit te lezen wie een hardloop-, voetbal- of fietsliefhebber is en dan, na koppeling van die databases, een banner te plaatsen met een relevante en aantrekkelijke aanbieding. Dat zijn technieken die tot niet zo lang geleden voorbehouden leken aan grote jongens als BOL.com, maar de ontwikkelingen gaan snel. De sport kan absoluut een graantje meepikken.” 

Tilstra ziet het als belangrijke taak voor TDE om dat aan de verschillende spelers in de sport duidelijk te maken. Hij wil kennis overbrengen en ze wijzen op de mogelijkheden. Goed voor TDE, maar zeker ook voor de sport zelf. “Veel bonden onderschatten op dit moment hun waarde, terwijl ze een enorm publiek van betrokken mensen al bereiken. In een tijd waarin de ledenstructuur onder druk staat en er vaak meer moet met minder geld, kan het geen kwaad de ogen open te houden voor digitale alternatieven.     
  
Voor meer informatie: www.tde.nl

« terug

Reacties: 0

Reactie toevoegen

Naam*
E-mailadres*
Reactie*
Stuur mij een e-mail als er een nieuwe reactie wordt geplaatst