Skip Navigation LinksHome-Nieuws-Nieuwsberichten-Nieuwsbericht

Tiental stort zich op ontsluiten van sportemoties via technologie

door: Marc Hoeben | 26 mei 2016

Sportmarketingbureau Triple Double komt met een aparte ‘divisie’ om meer slagkracht te hebben bij het ontplooien van digitale activiteiten. Een verregaande samenwerking met het internetbureau E-sites uit Breda heeft nu TDE opgeleverd, waar tien man zich onder andere storten op het ontsluiten van de emoties en passie in sport via technologie.

XL19TDE-LennartBovenHoe Triple Double en E-sites elkaar vonden? Dat heeft voor een deel te maken met Lennart Boven, tegenwoordig manager van TDE en lid van het management team van Triple Double. “Ik werk zelf nu al tien jaar samen met E-sites en toen ik bij Triple Double aan de slag ging om een digitale tak op te zetten, hadden we daar een goede internetpartner bij nodig, vond ik. Een partner die ons naar een hoger niveau bracht.”

Top in e-business
E-sites eindigde onlangs nog op de gedeelde tweede plek in de Emerce100, de ranglijst van beste bedrijven in e-business. “Omdat ze kwalitatief zeer sterk zijn en plezierig om mee samen te werken. Hun manier van werken sprak ons aan, het is echt een geoliede machine die uitdagende projecten niet uit de weg gaat. Ze zijn erg ondernemend en voortdurend bezig met innovatie.”

E-sites is gespecialiseerd in health, retail en sport. “Op dat laatste gebied ligt natuurlijk de link met ons. Wij zoeken naar optimalisatie, E-sites doet dat ook. Bovendien worden we beide gedreven door een enorme liefde voor sport.”

"Naast digitale strategieën, activaties en social media-campagnes kunnen we nu ook online platformen en apps in eigen huis ontwikkelen"

Digitale campagnes
TDE is al van start gegaan, ook al vindt de fysieke samensmelting pas volgende week plaats, in SX in Eindhoven. “Alle digitale campagnes willen we op deze manier gaan ontwikkelen, via deze aparte werkmaatschappij met tien specialisten. We waren bij Triple Double al met zes man voor de digitale activiteiten, daar zijn vier developers uit het sports team van E-sites aan toegevoegd. We willen echt gaan profiteren van elkaars kennis en daar onze klanten mee verrassen. Naast digitale strategieën, activaties en social media-campagnes kunnen we nu ook online platformen en apps in eigen huis ontwikkelen.”

XL19TDE-2Boven noemt als lichtend voorbeeld de campagne ‘de hartslag van het legioen’, met supporters van Feyenoord, voor automerk Opel en diens maatschappelijk partner de Hartstichting. Donderdag 26 mei dingt de campagne mee voor de Dutch Interactive Award. “Het is een ultieme combinatie van sportmarketing en technologie. Via het meten van de hartslag ontsluit je de passie van de fans voor hun club. Zulke ideeën krijg je eerder als je letterlijk naast elkaar werkt. Uit TDE moeten nog meer van zulke mooie campagnes voortkomen.”

"Wij hebben inmiddels een app ontwikkeld die gekoppeld kan worden met wearables"

Veel data onbenut
Van hartslag naar decibellen naar calorieën naar veel meer. Alles wordt gemeten, weet Boven, veel van die data nog niet benut. “Terwijl het relatief eenvoudig te ontsluiten is, bijvoorbeeld doordat mensen met een chip meedoen aan een hardloopwedstrijd. Wij hebben inmiddels een app ontwikkeld die gekoppeld kan worden met wearables, waardoor je als gebruiker je eigen data kunt zien en bovenal kunt vergelijken met die van anderen en dat is ook voor veel merken weer interessant."

XL19TDE-3"Dat was voor Opel zo, maar we hebben ook voor een grote verzekeraar iets dergelijks gedaan. Supporters van de Rotterdam Marathon konden voor hun deelnemende vrienden of familie een video inspreken. Op het punt van de man met de hamer, na zo’n 37 kilometer, stond een groot videoscherm. We wisten via de loopchip precies wanneer iemand daar langskwam en konden de betreffende video als aanmoediging tonen. Dat leverde mooie emoties op.”

Marketing en technologie hand in hand
TDE wil groeien, geeft Boven aan. Kwantitatief, maar vooral ook kwalitatief, met de focus op campagnes waarbij marketing en technologie hand in hand gaan. “Als we een paar keer per jaar zoiets kunnen doen als de hartslag voor Opel, dan is dat geweldig. Wij willen de partij zijn in de sport die weet hoe het werkt, in deze wereld van toenemende digitalisering. We willen ook interessant worden voor merken die Triple Double en E-sites nu nog niet kennen.”

Voor meer informatie zie: www.tripledouble.nl en www.e-sites.nl

« terug

Reacties: 0

Reactie toevoegen

Naam*
E-mailadres*
Reactie*
Stuur mij een e-mail als er een nieuwe reactie wordt geplaatst