Skip Navigation LinksHome-Nieuws-Nieuwe publicaties-Item

Sportsponsoring 11 maart 2009

Het boek ‘Sportsponsoring’ bekijkt sponsoring vanuit het strategische perspectief van zowel de sponsor als de gesponsorde, het sponsorobject. Beide zijden hebben baat bij een gestructureerde aanpak en weloverwogen keuzes.

Het boek is in een aantal delen opgebouwd. In het eerste deel worden de definities van zowel sponsoring als sport geformuleerd en komt de afweging tussen vormen van sponsoring naar voren. In het tweede  deel van dit boek worden de partijen die onderdeel uitmaken van de sponsormarkt behandeld. In het derde deel wordt de werking van sponsoring uit de doeken gedaan. In dit deel wordt ook een analyse gemaakt van media waar sponsoring vaak afhankelijk van is. Deel vier zoomt in op de sponsor en laat zien hoe sponsoring strategisch aangepakt kan worden. Het vijfde deel zoomt in op het sponsorobject en laat zien hoe deze sponsoring kan integreren in haar beleid om doelen als sportorganisatie te behalen. Deel zes laat zien welke juridische en fiscale zaken bij sponsoring om de hoek kijken. Ten slotte sluit deel zeven af met effectmeting, hoe kan de inzet van sponsoring geëvalueerd worden.

In het boek wordt de theorie afgewisseld met kaders waarin toepassingen uit de sportpraktijk worden gegeven. Daarnaast zijn er bij de meer praktische zaken kaders geplaatst hoe deze aangepakt zouden kunnen worden. Op de bijbehorende website wordt bij elk hoofdstuk aangegeven wat een sponsormanager op het gebied van het behandelde onderwerp moet kunnen. Met opdrachten op de website kan de student zelf nieuwe vaardigheden verwerven.

‘Sportsponsoring’ is geschreven voor studenten aan opleidingen die te maken hebben met sport, communicatie en actieve vrijetijdsbesteding. Verder is het boek geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sport- en communicatiewereld en die zich om professionele redenen wil verdiepen in de sportsponsoring.

Over de auteurs
Jolanda Colijn werkt momenteel als marketing- en sponsormanager bij de Noorse wielerbond. Robert Kok is naast hogeschooldocent sportmarketing en sportsponsoring bij SPECO verbonden als consultant bij sportmarketingbureau Sportstrategie.

Titel: Sportsponsoring
Auteurs: Jolanda Colijn en Robert Kok
Uitgever: Pearson Education
Druk: eerste
Omvang: 248 pagina's
ISBN: 10-904301625X  | 13-9789043016254
Meer informatie: 06-5052 2161  of r.kok@fontys.nl

« terug

Reacties: 0

Reactie toevoegen

Naam*
E-mailadres*
Reactie*
Stuur mij een e-mail als er een nieuwe reactie wordt geplaatst